Brad Binder a devenit primul campion mondial sud-african după o lungă așteptare. După sezonul dominant din 2016 și debutul dificil din Qatar, Brad a acordat un interviu amplu pentru echipa Wheelies.

 

Wheelies: Salut Brad, înainte de toate, felicitări pentru sezonul magnific de anul trecut. Ai reușit să obții titlul mondial la Moto3. Cum ți s-a părut sezonul trecut?

Brad Binder: Anul trecut a fost unul foarte bun pentru mine. Cel mai bun al vieții și cu siguranță cel mai bun din întreaga mea carieră. A fost frumos să pot lucra cu asemenea oameni minunați, dar, totul e acum istorie și trebuie să mă concentrez pe acest sezon.

Wheelies: Prima ta victorie din motomondial a fost una specială. Ai plecat de pe ultimul loc din grila de start. Ce ai simțit atunci când ai terminat cursa?

Brad Binder: A fost un sentiment ireal. Atunci când am trecut pentru ultima oară linia de start-sosire și mă simțeam de parcă mai aveam de parcurs câteva tururi. A fost puțin ciudat. Am luat startul în 70-80 de curse și nu am câștigat niciodată o cursă. Se pare că a fost nevoie să plec pe ultimul loc ca să reușesc asta.

Wheelies: Ai concurat pentru Red Bull KTM în ultimele două sezoane și vei continua și în 2017. Ne-ai putea descrie cum este să faci partea din familia Red Bull KTM?

Brad Binder: E o oportunitate uriașă să mă pot dezvolta alături de Red Bull KTM. Mă bucur că pot face trecerea cu KTM de la Moto3 la Moto2. În trecut, mulți piloți care aveau succes cu KTM la clasa mică erau obligați să plece la alte echipe în Moto2. Sunt foarte norocos că am prins acest moment în care pot continua cu Ajo Motorsport și la clasa intermediară. Sigur, e un an de acomodare, dar cred că în curând mă voi descurca bine.

Wheelies: Cum este să-l ai pe Aki Ajo în postura de team manager? Te înțelegi bine cu el?

Brad Binder: Aki este primul om care te laudă atunci când faci o treabă bună, dar și atunci când nu faci bine, este primul care îți explică ce faci greșit. E foarte bine să ai un asemenea om care să te țină cu picioarele pe pământ. Are și multă experiență, cu multe titluri mondiale câștigate. Ai foarte multe de învățat de la un asemenea om.

Wheelies: Încă de la debutul tău în motomondial ai concurat întotdeauna cu numărul 41. Are acest număr vreo semnificație aparte pentru tine?

Brad Binder: Concurez de foarte multă vreme cu numărul 41. Mi-a plăcut foarte mult de Noriyuki Haga. Mi se părea un tip cool. Nu vreau să-mi schimb numărul. Voi încerca să concurez cu 41 pentru tot restul vieții mele.

Wheelies: Ai vreun ritual înainte de start?

Brad Binder: Înainte de start, întotdeauna fac același lucru. Vin în boxe cu 20 de minute înainte de start. Mereu fac același warm up și îmi pun echipamentul pe mine în exact aceeași ordine. Apoi, cu 10 minute înainte de orice sesiune, mă duc la toaletă.

Wheelies: Vreun circuit preferat din calendarul competițional?

Brad Binder: Sincer, nu am un circuit preferat. Cred că fiecare traseu are ceva aparte. E dificil să aleg unul, dar dacă ar fi să optez, probabil Mugello sau Sepang.

Wheelies: Preferi cursele pe ploaie sau pe uscat?

Brad Binder: Pe uscat. În cursele pe ploaie e foarte ușor să greșești.

Wheelies: Ai concurat pentru mulți constructori în motomondial. Aprilia, Suter, Honda, Mahindra, KTM. Cu ce motocicletă te-ai înțeles cel mai bine?

Brad Binder: Fără îndoială, KTM. Am concurat pentru multe echipe și pentru mulți constructori, dar totul a devenit limpede atunci când am venit la Red Bull KTM.

Wheelies: Cine a avut cea mai mare influență asupra carierei tale?

Brad Binder: Tatăl meu. Încă de la început, a fost mereu alături de mine.

Wheelies: Ai vreun idol din MotoGP?

Brad Binder: Când aveam cinci ani și îi urmăream cursele lui Valentino Rossi la TV, nu știam cine e și cu se ocupă, dar toată lumea din jurul îl susținea pe Valentino și asta am început și eu să fac. E un sentiment ciudat să-l văd acum în paddock, mai ales că el e eroul meu.

Wheelies: În afară de curse, mai ai alte hobby-uri?

Brad Binder: Toată viața mea se învârte în jurul curselor. Îmi plac să merg cu bicicletă, să mă dau cu motocross-ul și cu motoarele de trial. În general, tot ce are legătură cu motocicletele.

Wheelies: Dacă nu ai fi fost pilot de motociclism, ce job crezi că ai fi avut?

Brad Binder: Nu știu, poate aș fi lucrat pentru tatăl meu.

Wheelies: Ce obișnuiești să faci atunci când ești pe grila de start alături de mecanicii tăi?

Brad Binder: Îmi place să stau pe motocicletă, să mă relaxez și să las timpul să curgă până la startul propriu-zis.

Wheelies: Sezonul trecut ai amanetat titlul încă de la Aragon. A fost greu să-ți păstrezi concentrarea după ce ți-ai îndeplinit obiectivul?

Brad Binder: De îndată ce am devenit campion mondial, a devenit mult mai ușor. Nu am mai avut nici un stres. Puteam să cad în primul viraj, nu mai conta. A fost puțin ciudat să închei socotelile atât de devreme, dar, am tratat fiecare cursă pe cât se poate de serios.

Wheelies: În 2017, vei împărți boxa echipei cu Miguel Oliveira. Ești încântat de faptul că vei colabora din nou cu el?

Brad Binder: Cu siguranță. Am învățat multe de la Miguel în 2015. E foarte bine să ai un coechipier experimentat, cu care să poți colabora eficient. Îmi face misiunea mult mai ușoară.

Wheelies: Care a fost ta impresie despre motocicleta de Moto2? A fost dificilă adaptarea?

Brad Binder: Inițial, feeling-ul a fost straniu. Trebuie să pilotezi motorul de Moto2 mult mai diferit decât cel de Moto3. Greutatea a fost o altă diferență pe care am sesizat-o. Motocicleta este mult mai grea și trebuie să fii mai precis în pilotaj.

Wheelies: Care este obiectivul pentru acest sezon?

Brad Binder: Obiectivul meu principal pentru 2017 este îmbunătățirea treptată a rezultatelor. În Qatar, am încheiat pe 20, așa că este loc de mai bine.

Wheelies: Te vezi concurând pe viitor la MotoGP?

Brad Binder: Așa sper. Totul depinde de rezultatele pe care le voi obține acum.

Wheelies: Un mesaj pentru fanii Wheelies?

Brad Binder: Vă mulțumesc pentru toți cei care sunt alături de mine și mă susțin și sper să mă bat din nou la pozițiile fruntașe.

Wheelies: Îți mulțumim pentru timpul acordat. Mult succes, Brad.

Brad Binder: Vă mulțumesc!

 

credit foto: cyclenews.com