Niccolo Antonelli a fost învingătorul din Qatar la clasa Moto3, în 2016. Pilotul italian a fost amabil și a acordat echipei Wheelies acest scurt interviu.

 

Salut Nicco, în primul rând, felicitări pentru rezultatele bune obținute până acum. Ești mulțumit cu ce ai obținut până acum în scurta ta carieră sau consideri că ai fi putut obține rezultate mai bune?

Nu sunt foarte mulțumit. Din cauza unor alegeri neinspirate, am pierdut niște ani. Totuși, sunt tânăr și cred că îmi pot îmbunătăți performanțele în viitor.

Ai început 2016 cu victoria aici în Qatar, dar după aceea nu ai mai urcat pe podium. Care crezi că sunt cauzele care ți-au afectat performanțele?

Am avut doar victoria din Qatar, dar mai mereu am fost în top cinci. Am fost mereu alături de cei mai competitivi piloți. După accidentarea de la Sachsenring, cea de-a doua jumătate a sezonului a fost foarte dificilă. Asta e, se mai intamplă.

În ultimele două sezoane ai concurat alături de Ongetta Rivacold. Ne-ai putea descrie cum a fost atmosfera în cadrul echipei?

M-am simțit bine, am avut multe curse bune, dar după doi ani, am decis să încep o nouă aventură alături de echipa lui Aki Ajo. În această echipă mă pot dezvolta ca pilot, dar și Ongetta e o echipă foarte bună și poti să fii rapid alături de ei.

Faci parte din cadrul academiei lui Valentino Rossi. În ce fel te-a ajutat să te dezvolți ca pilot?

Cu multe lucruri. Te poți antrena mult la Ranch, cu minigp-uri, cu karturi, poți oricând să te antrenezi la Misano. Ei se ocupa și de partea de management și o fac foarte bine.

Cine a avut cea mai mare influență asupra carierei tale?

Fără îndoială, Valentino Rossi.

Cine îți este cel mai mare rival din motomondial?

Cel mai rival la acest moment? Greu de spus. Concurez de mulți ani împotriva lui Romano Fenati și probabil el este cel mai rival al meu.

În 2015, ai obținut patru podiumuri, dintre care, două pe ploaie. Te simți mai bine atunci când pista e udă?

Nu. Imi plac conditiile ploioase, dar nu se pot compara cu conditiile normale. Pentru mine nu e o diferenta atat de mare intre o pista uda sau uscata. Sigur, prefer pista uscata, dar daca ploua, nu e o problemă majoră.

Ai concurat tot timpul cu 23. Are vreo semnificație aparte acest număr pentru tine?

Da, deoarece sunt născut in aceeași zi și aceeași lună cu tatăl meu. Și el a concurat la rândul său cu numărul 23.

Ai vreun ritual înainte de curse?

Nu am. Singurul lucru pe care il fac inainte de cursa este verificarea echipamentului.
Care este traseul preferat din calendarul competițional?

Îmi place mult Twin Ring Motegi. Atunci când ești rapid pe unele circuite, acestea îți plac mai mult decât celelalte.

În afară de motociclism, ce alte hobby-uri mai ai?

Îmi place foarte mult să schiez.

Dacă nu ai fi fost pilot de curse, ce job crezi că ai fi avut?

Mi-ar fi plăcut foarte mult să fiu schior. Atunci când schiez simt aceleași senzații ca atunci când concurez pe motocicletă.

Dacă ai avea șansă să întâlnești o persoană faimoasă pe care nu ai cunoscut-o, pe cine ai alege?

Mi-ar plăcea să-l întalnesc pe Nicholas Cage.
În 2017, vei concura pentru Red Bull KTM AJo, o echipă care se bate an de an la titlul mondial. Care au fost primele tale impresii despre staff-ul echipei și despre noua motocicletă?

Echipa e foarte profesionistă, dar este și o atmosferă foarte caldă și suntem ca o mare familie. Acesta este un lucru pozitiv. Nu avem doar muncă și iar muncă, te poti bucura de fiecare moment alături de membrii echipei.

Care e obiectivul tău principal pentru acest sezon?

Obiectivul meu este să continui să mă dezvolt ca pilot. Trebuie sa învăț și să înțeleg multe lucruri despre noua motocicletă, dar echipa mă ajută în acest sens. Știu că dacă învăț repede aceste lucruri, mă voi descurca cu brio și în curse.

Te vezi concurând la clasa regină pe viitor?

Da, cu siguranță.

Un mesaj pentru fanii tăi din România?

Vă salut pe toți și vă mulțumesc că mă urmăriți. Ne vedem la circuit.

 

credit foto: Red Bull Ajo KTM