Copilul teribil al motociclismului și totodată cel mai tânăr campion mondial din istoria clasei MotoGP, Marc Marquez este unul dintre cei mai talentați piloți din toate timpurile.

Cu un stil flamboiant ce ne reamintește în timp de Rosemeyer, Spencer sau Schwantz, tânărul în vârstă de 23 de ani este o mare enigmă. Dacă în 2013, atunci când debuta uluia asistența prin obținerea primului titlu mondial, în 2015 a trecut de la hero to zero, în special în rândul fanilor Valentino Rossi.

Înzestrat cu abilități naturale întâlnite foarte rar până la el, Marc Marquez este exponentul unui pilotaj foarte agresiv, cu ruperi de ritm, dar și cu reveniri spectaculoase. Valencia 2012, când deja era campion la Moto2 a ilustrat faptul că spaniolul este capabil să scoate din joben răsturnări de situație miraculoase.

Nici sezonul 2013 nu este de lepădat, iar recordurile au continuat necontenit să apară în dreptul numelui său. La finele acelui an, Jokerul a reușit imposibilul: titlul mondial la MotoGP la debut, un obiectiv doar de Kenny Roberts înaintea sa, în 1978, la defuncta clasă 500 cmc.

Maniera în care a dominat concurența în 2014 ne face să trimitem un arc peste timp și să revenim la primul wunderkid al motorsportului german, Bernd Rosemeyer. Într-o manieră similară cu a teutonului în anii 30, Marc a demonstrat că tinerețea nu e singurul său atuu, ci și talentul de a judeca la rece și de a controla cursa din fața plutonului.

Asemeni lui Freddie Spencer, la mijlocul anilor ’80, primele sincope au apărut în 2015. Cu o motocicletă foarte greu de controlat, Marquez a jucat all in și a riscat totul pe cartea atacului. Câteva dueluri antologice cu rivalul Valentino Rossi au scris capete de afiș, iar climaxul de la Sepang cu siguranță va rămâne în istorie, asemeni perechii Spencer-Roberts la Anderstorp în 1983.

Fără îndoială, abilitățile spaniolului nu au atins potențialul maxim, iar în mod cert poziția lui în acest top este relativă, dat fiind faptul că el se află abia în prima parte a carierei în motomondial. Ar putea fi Marc Marquez un pretendent veritabil la primele poziții din hall of fame-ul grand prix-urilor pe două roți? Fără îndoială, iar Mat Oxley  comenta la debutul lui 2015 această ipoteză prin afirmațiile sale referitoare la pilotul catalan.

Cred că stilul de pilotaj al lui Marc Marquez este foarte important și face diferența. Cum s-au descurcat ceilalți piloți Honda? Nu la fel de bine. Motocicleta Honda trebuie manevrată mai dur, iar lui Marc îi place lucrul acesta. Yamaha este o motocicletă mai ușor de pilotat, mai ales în abordarea virajelor rapide. E o motocicletă mai tradițională în comparație cu Honda, care, se bazează pe partea electronică mai mult și îi permite astfel lui Marquez să piloteze la limită.

Marc este cel mai bun pilot pe cea mai bună motocicletă. El poate fi învins doar dacă cade și se accidentează.