Primul superstar al Italiei s-a remarcat în debutul anilor ’50. Parteneriatul Ubbiali-MV Agusta a fost primul mare semn al dominației italiene în motomondial.

Înainte de Giacomo Agostini și Valentino Rossi, Italia a avut un nume la fel de sonor. De nouă ori campion mondial la clasele mici, Carlo Ubbiali a fost primul mare superstar din Peninsulă.

39 de victorii din 72 de starturi reprezintă palmaresul lui Ubbiali, iar cele cinci victorii de pe Isle of Man sunt dovada măreției sale. Dovada calităților sale au fost expuse în sezonul 1951, când pe o motocicletă Mondial și-a ilustrat valoarea sa certă și s-a impus la finele anului la clasa 125 cmc.

Instant, contele Agusta și Arturo Magni își vor îndrepta privirea din nou înspre el și îl readuc la începutul lui 1952 la squadra italiană. De aici încolo, totul este poveste, celelalte opt titluri adjudecat de Il Grande Carlo sunt câștigate fără drept de apel.

Ciudata decizie de a se retrage în plină glorie, la doar 30 de ani, a lăsat Italia fără un superstar adevărat în campionatul mondial de motociclism viteză. Totuși, pauză nu a fost prea lungă, deoarece un anume Giacomo Agostini a apărut pe firmament la mijlocul anilor 60 și a readus Peninsula în prim plan și la capitolul piloți.

Nu este deloc greu să judecăm aportul lui Ubbiali la popularizarea motociclismului în Italia, fără prezența sa carismatică poate nu ar fi fost aceeași poveste a curselor pe două roți în Peninsulă.

Din nefericire, după exemplul ulterior al lui Nieto, nici Ubbiali nu a concurat vreodată la clasa supremă, astfel încât, deși are același număr de titlu cu Mike Hailwood și Valentino Rossi, el nu poate plasat în aceeași galerie selectă cu aceștia. Cu toate acestea, marele Arturo Magni a susținut în repetate rânduri măreția lui Carlo Ubbiali pe motocicletele MV Agusta de la clasele 125 cmc și 250 cmc.